Charlotte tipsar Min träning

SUP Yoga

 

I fredags morse kl 07:45 var det dags att testa på SUP (Stand Up Paddleboard) Yoga. Till en början var jag positiv till det. Jag tyckte det skulle bli riktigt spännande att få testa på det och att få utföra yoga på en surfingbräda på vattnet. Det låter ju hur kul som helst, eller hur?

Vi fick instruktioner innan att följa med vattnets rörelser och inte streta emot då vi skulle vara som ett flöde med vattnet och brädan. Lättare sagt än gjort. Att hitta ett lugn i denna klass var jättesvårt för mig. Jag tycker att jag gled med mina händer och fötter under vissa rörelser och det gjorde mig mer stressad då jag tänkte mycket på tyngdpunkten, vart jag hade den och var den behövde vara så att jag inte skulle ramla ner i poolen.

Tur nog var det ganska lätta positioner som vi utförde på brädan som hunden, enbent hund, katt/ko, solhälsningen (en anpassad sådan), krigaren och till sist fick vi även testa på kråkan. Kråkan var ju banne mig inte lätt att utföra på brädan, haha. Även då många rörelser var ganska lätta blev det riktigt fysiskt jobbigt med, vilket jag alltid uppskattar.

Sammanfattningsvis, jag kanske inte riktigt uppskattar denna slags träning. Jag har fortfarande inte kommit in i yogan och därför känner jag att jag behöver utföra mer Yoga på land innan jag testar SUP Yoga igen. Som jag nämnde tidigare blev jag nog bara mer stressad än lugn av klassen tyvärr. Smaken är som baken och man kan inte gilla all träning. SUP Yoga får 2 av 5 i betyg av mig.

 

 

 


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar