Beijer
Hälsa & Fitness
Träning

5 tips att få träningen gjort under semestern

Att få träningen gjord på semestern är inte alltid så lätt. Det är lättare att följa med i ett flow där foppatofflor och en bok lockar mer. Inget fel med det, men när man vill träna, men inte har motivationen kan man behöva en knuff i rätt riktning. Därför skriver jag det här inlägget i hopp om att du får ny energi till att du får din träning gjord på semestern. Det går att både träna och chilla om man så vill det.

Här kommer 5 (6) tips till att få träningen gjord:
  1. Packa ner träningskläder, skor, vattenflaska och kanske några gummiband. Det är en bra början och du kan då inte skylla på att du glömde träningskläderna.
  2. Ska du resa utomlands? Se till att du bokar ett hotell med ett bra gym på eller att de erbjuder olika träningsklasser att delta på.
  3. Finns det inget gym på hotellet? Sök på nätet hur det ser ut i ditt område om det finns något gym eller utegym tillgängligt.
  4. Du behöver inte träna på gym. Har du två välfungerande ben kan du ta en snabb powerwalk/jogg och stanna på vägen för att göra några dips, armhävningar, step ups, mountain climbers på en bänk.
  5. Planering. För att du ska få din träning gjord spelar det ingen roll om det finns 50 gym i närheten utan du behöver planera. Bestäm att det första du ska göra när du vaknar på morgonen är att träna. Efter träningen kan du äta en god frukost och slappa resten av dagen om du så vill!
  6. Lägger till en extra punkt och det är vilja. Vill du träna? Då hittar du en lösning. Vill du inte träna? Nä, men då behöver du inte ens tänka på det jag skrivit 🙂 Du dör ju förhoppningsvis inte av att avstå från träningen under en vecka direkt.

Om du vill ha tips på träning, gå in på min Instagram charlottebeijer. Där lägger jag upp träningsvideos, och imorgon kommer en ny sådan på en riktig svettig workout! Enjoy!

Annons

Lämna en kommentar