Beijer
Hälsa & Fitness
Min träningTräning

Ett tungt benpass – Varsågoda!

Något jag sällan rubbar på är mina benpass på måndagar. Att starta veckan med ett benpass är det bästa jag vet. Det ska gärna vara tungt, svettigt, utföras innan kl 10:30 och så ska det självklart vara kul. Vad är det för vits annars att köra ben om det är tråkigt? Nä, men precis.

Denna måndagsmorgon såg ut så att jag vaknade vid 05:00. Tog en dusch, gjorde mig iordning och åt en grötfrukost med extra protein. Det gäller ju att ladda. En timme senare åkte jag hemifrån för att ha en PT-kund. När vi var klara var det då dags för MIN TUR att träna! Wohoo.

Såhär såg dagens pass ut:

Uppvärmning:
– 1000 m rodd
– Olika rörlighetsövningar för bröstrygg, hamstrings och höftpartiet.
– Utfall på 20 kg och 30 kg

Workout 1:
(3-5 varv)
– Utfall 20 reps
– Thrusters 10 reps
– Dumbbell snatches 20 reps

Workout 2:
(2 – 3 varv)
– 
Utfall sidan med biceps curl 10 reps/ben
– Raka mark med ett ben i taget (draken) 6 reps/ben

Under vilan lade jag även in enbensböj. Jisses, den övningen är sååå svår på höger sida för mig, men det är bara att köra på, eller hur?! Jag blir inte bättre på en övning om jag inte tränar på den. Nåväl, dagen fortsatte sedan med klass och jobb hemma.

Har du tränat något idag? Vad i sådana fall?

 

 

 

Vill du ser mer av min vardag på stories. Följ mig på instagram charlottebeijer

Annons

Lämna en kommentar