Min träning Recept & Mat

1 feb och den dagliga havregrynsgröten

God morgon till er, nu är vi inne i månaden februari och det är inte långt kvar till våren. Optimist? Ja, jag är väl det, en aning iaf. Jag tycker iaf att det är underbart att dagarna går och att vi närmar oss ljusare tider, wohoo.

Min morgon startade med min favoritfrukost, havregrynsgröt som består av 1 1/2 dl havregryn, 1-2 tsk chiafrön, lite solrosfrön, en skopa proteinpulver och vatten såklart. Den blandningen är ett vinnande koncept för mig 😉 På gröten tillsätter jag bär, banan, lite jordnötssmör och riven kokos. Det är nästan som godis med alla dessa goda tillbehör. Nu kommer jag vara superladdad inför jobb och hoppas att min förkylning försvinner typ NU.

Jag förstår inte, känns som jag varit förkyld sjukt mycket under den senaste tiden. Igår på natten vaknade jag av att jag hade så SJUKT ont i halsen och det hände samma sak i dag på morgonen. Sen under dagen försvinner det. Det är ju något i kroppen.

Jag vill vara frisk inför morgondagens pressträff på klassen Build n Burn på SATS Torsplan och på fredag är det ju Workout Parties. Jag vill träna! Det får bli en massa vila idag för att orka med slutet av veckan!


Du kanske också gillar

2 Kommentarer

  • Svara
    Ingela
    1 februari, 2017 at 08:53

    Käkar gröt en lunch i veckan, det är toppen! Har allt på jobbet så det funkar bra om man inte har matlåda en dag. Brukar röra i en tsk kokosolja, annars så ser den ungefär ut som din:)
    Krya!

    • Charlotte Beijer
      Svara
      Charlotte Beijer
      1 februari, 2017 at 16:54

      Gröt är fint det 😉

      Tack så mycket! Blir en lugn dag idag som kommer avslutas med lite yoga 🙂

    Lämna en kommentar